
Vaje
Naloga: ena
Igra Ena je igra s kartami za 2 do 8 igralcev. Zmaga igralec, ki se prvi znebi vseh
svojih kart, vsak od ostalih igralcev pa dobi kazenske točke v vrednosti kart, ki so mu
ostale v roki. Na datoteki ena.xlsm je osnutek
preglednice, ki bo omogočala vodenje evidence za 4 igralce. Po vsaki igri v novo vrstico
igralcem vpišemo število doseženih kazenskih točk (zmagovalcu vpišemo x). Za vsakega igralca
bi radi videli trenutno število kazenskih točk, zaslužek (ko igralec zmaga mu vsak od ostalih
igralcev plača toliko, kolikor kazenskih točk je dobil), dobiček (razlika med zaslužkom in
zneskom, ki ga je plačal zmagovalcem) ter število zmag.
- V stolpcu G za vsako igro seštej kazenske točke. Toliko bo zaslužil zmagovalec posamezne igre.
Uporabi funkcijo SUM. Rezultat formule skrij (prikaži z belo barvo).
- V celici C3 sestavi formulo, ki sešteje vse kazenske točke, ki jih je dobil Andrej.
Uporabi funkcijo SUM.
- V celici C4 sestavi formulo, ki sešteje zaslužke pri tistih igrah, kjer je zmagal Andrej.
Uporabi funkcijo SUMIF.
- V celici C5 sestavi formulo, ki vrne Andrejev dobiček. Dobiček je razlika med zaslužkom
in vsoto kazenskih točk.
- V celici C6 sestavi formulo, ki prešteje, kolikokrat je zmagal Andrej.
Uporabi funkcijo COUNTIF.
- Andrejeve formule pripravi na kopiranje in skopiraj k ostalim igralcem.
Sestavi tudi trenutne vrstne rede glede na število kazenskih točk, zaslužek, dobiček in število zmag.
V vsakem vrstnem redu naj bo pred imenom igralca prikazano njegovo mesto (če imata dva igralca enako
število točk, zasedata isto mesto), za imenom igralca število točk, potem pa še, kolikšna je
razlika do prvega, drugega in tretjega mesta.
- V celicah J9:J12 sestavi formule, ki vrnejo števila kazenskih točk od najmanjšega do največjega.
Uporabi funkcijo SMALL.
- V celicah H9:H12 sestavi formule, ki vrnejo številke zasedenih mest posameznih igralcev.
Uporabi funkcijo RANK.
- V celicah I9:I12 sestavi formule, ki vrnejo imena igralcev na posameznih mestih.
Uporabi funkciji CHOOSE in poisci (napisali smo jo na predavanjih).
- V celicah K10, K11, K12, L11, L12 in M12 sestavi formule, ki izračunajo razlike v točkah
med posameznimi mesti.
- Sestavi podobne lestvice za zaslužke, dobičke in zmage. Pazi, te lestvice so ravno obrnjene
(večje število je višje na lestvici).