Logo_OSMP_200.png

OŠ n.h. Maksa Pečarja

Črnuška cesta 9
SI-1231 Ljubljana-Črnuče
Tel: 01/5896-312
em: osmakspecar@guest.arnes.si

 

kul_sola.jpg

Logo_PZ_prijazna_sola-vrtec_2015-16.jpg

Ekosola_logotip.jpg

 

Ivanov eko projekt

Objavil/a Urednik - 2019-04-15 16:17:16

POGOVOR Z IVANOM CHALENKOM (3.B) O NJEGOVEM NAČRTU ZA EKO PROJEKT

 

  1. Ivan, mi lahko prosim poveš, kaj predstavlja eko načrt, ki si ga narisal?

Predstavlja nasvete za predelavo starih plastenk v nove izdelke. V ta namen bi naredili posebno napravo, ki bi plastenke s segrevanjem raztopila, da bi lahko iz nastalega materiala naredili nove stvari. Na primer eksperimentalne kozarčke (za uporabo pri eksperimentih), nove plastenke, plastične škatle za shranjevanje stvari in podobno. Tudi teh izdelkov po uporabi ne bi vrgli na odpad, ampak bi jih polili z antibakterijsko tekočino, da bi se znebili škodljivih bakterij in bacilov, nato pa bi jih ponovno predelali (z enakim postopkom segrevanja) v nove izdelke, in sicer večje zabojnike oz. korita za rastline, kamor bi lahko posadili različne vrste rastlin.

  1. Zakaj si se odločil za risbo načrta? Kaj si želel z njo sporočiti?

Želel sem sporočiti ljudem, naj ne onesnažujejo narave, naj vse odpadke predelajo, plastične odpadke na primer v plastične zaboje za odpadke, zaboje za rastline ali pa druge plastične stvari, kot so recimo igrače. Naj ne kopičijo smeti na smetiščih, ker se, ko se jih nabere preveč,  potem onesnažuje morje, reke, jezera, gozdove in ostalo naravo.

  1. Si načrt narisal za nalogo v šoli ali po svoji lastni želji?

Ne, ni bilo za nalogo, sam sem se odločil narisat, nato pa sem risbo pokazal svoji razredničarki ga. Bredi Maček.

  1. Te skrb za okolje tudi sicer zanima?

Da, večkrat razmišljam o tem, kako se okolje onesnažuje – kaj se dogaja z živalmi, ki jedo odpadke in onesnaženo hrano ter vodo, kako to potem posledično škodujejo ljudem, ki to meso jemo in podobne stvari.

  1. Se ti zdi, da v šoli dovolj dobro skrbimo za okolje, recimo z načinom ločevanja odpadkov, ki ga imamo? Predlagaš še kakšno spremembo oz. rešitev, ki bi jo lahko naredili na šoli, da bi pripomogli k bolj čistemu okolju?

Zdi se mi, da v šoli dobro skrbimo za ločevanje odpadkov. Lahko pa bi naredili recimo še vrt ali manjše vrtičke, kamor bi posejali različne rastline, še posebej koristne bi bile tiste s plodovi, na primer različne vrste sadja (hruške, jabolka, jagode, …). Za te vrtičke bi lahko skrbeli učenci sami, jaz bi z veseljem pomagal, od doma bi lahko prinesel tudi semena rastlin, ki jih imam (na primer semena drevesa Nočna lepotica). Pa tudi ostali učenci bi lahko prinesli semena kakšnih drugih rastlin, ki jih imajo doma (ali pa že same rastline). Tako bi si lahko sami pridelovali nekaj hrane, poleg sadja tudi različno zelenjavo. Poleg tega bi tudi v učilnicah lahko imeli več rastlin, na primer različne okrasne rastline. Tako bi imeli več kisika. Sedaj je v učilnicah namreč veliko učencev in malo rastlin. Zato se proizvaja veliko ogljikovega dioksida in malo kisika.

  1. Predlagaš še kakšno spremembo, ki bi jo lahko naredili izven šole, recimo vsak od nas doma, da bi pripomogli k bolj čistemu planetu?

Mislim, da bi lahko imeli vsi, ne glede na to, kje živimo ( ali je to v hiši ali stanovanju), doma več rastlin, če je mogoče tudi vrtiček in podobno. Tako bi poskrbeli, da bi se proizvajalo več kisika.  

  1. Bi želel dodati še kaj?

Ne, to je bilo vse.

Ivan, najlepša hvala za pogovor in vse nasvete.

Lina Novak