Logo_OSMP_200.png

OŠ n.h. Maksa Pečarja

Črnuška cesta 9
SI-1231 Ljubljana-Črnuče
Tel: 01/5896-312
em: osmakspecar@guest.arnes.si

 

kul_sola.jpg

Logo_PZ_prijazna_sola-vrtec_2015-16.jpg

Ekosola_logotip.jpg

 

Tačke so že na počitnicah

Objavil/a Urednik - 2020-06-04 05:40:53

Tačke pomagačke - drobceno ime, veliko srce

Navzočnost psa v šoli otroke razveseli, spodbuja medosebne stike, krepi samozavest, vabi k pogovoru o različnih temah, popestri pouk, opogumlja zadržane učence. Vse to je razlog, da se je tudi naša šola letos povezala s Slovenskim društvom za terapijo s pomočjo psov Tačke pomagačke (http://www.tackepomagacke.si). V imenu otrok in v svojem imenu se zahvaljujem predsednici Društva Tačke pomagačke, gospe Slavici Mrkun in ravnateljici, Zlatki Vlasti Zgonc, ki sta s sklenjenim dogovorom o sodelovanju omogočili delo Tačk na naši šoli.

Gospa Mojca Sajovic je članica omenjenega društva, izkušena vodnica in skrbna lastnica dveh terapevtskih psov, ki imata certifikat Slovenskega društva za terapijo s pomočjo psov Tačke pomagačke.

Prisotnost Mojce in obeh kužkov (Funny in Fellow) nam je v letošnjem šolskem letu omogočila izvedbo nepozabnih srečanj, ki so se dotaknili vseh učencev, staršev, pa tudi vodnice in mene. Svoje prve korake s Tačkami sem prehodila skupaj z Mojco. Oblikovali sva cilje in načrtovali srečanja, ob koncu pa sva se pogovorili, izvedeno uro ovrednotili in načrtovali naslednje korake. Za njeno potrpežljivost in vsak dobronameren nasvet sem ji neizmerno hvaležna. Vem, da ji ni bilo lahko! 

V letošnjem šolskem letu poučujem angleščino v 4. in 5. razredu, zato je bilo prvo srečanje s Tačkami pri pouku angleščine v 5.c razredu (11. 10. 2019 in 8. 11. 2019), nato v 4.b razredu (17. 1. 2020) ter v 5.d razredu (28. 2. 2020).

Uvod je bil namenjen spoznavanju učencev z vodnico in s Tačkami, s pomenom prostovoljstva (delo vodnice in kužkov), z značilnostmi pasme (bernski planšarski psi), s pasjim jezikom, predvsem pa s pravili vedenja v razredu, ko je pri pouku prisoten pes. Srečanja smo nadaljevali z učnimi vsebinami, ki sem jih prepletla z vzgojnimi cilji, zato so bile pri pouku vedno prisotne tudi razredničarke omenjenih oddelkov. Kot izhodišče za pogovor sem izbrala zgodbe v angleščini, ki so bile vsebinsko povezane z učno snovjo, ki smo jo obravnavali pri angleščini ali s temami, ob katerih so učenci razmišljali o prijateljstvu, o odnosih med vrstniki, o medsebojni pomoči, o poslušanju in strpnosti.

S kolegico Lino Novak, ki poučuje v 2.b razredu, sva se dogovorili za dve srečanji (11. 12. 2019 in 4. 3. 2020). Po uvodnem delu ure so otroci utrjevali matematiko, urili glasno branje ter sodelovali ob reševanju ugank, psička Funny pa nas je nagradila s svojo poslušnostjo, potrpežljivostjo, prijaznostjo in razigranostjo.

Fellow, bernski planšarski pes, je s svojim posebnim znanjem in z darom za pozorno poslušanje omogočil izvajanje programa READ za skupino učencev iz 4.b razreda (3. 12. 2019, 15. 1. 2020, 12. 2. 2020). Fellow je pozoren poslušalec, potrpežljiv in prijazen kuža. Gospa Mojca, vodnica, je pripravila zanimive in šaljive uganke, prebrali smo svoje najljubše zgodbe in zgodbe, v katerih so glavni junaki kužki (Nick Bland in Freya Blackwood: Pobegli objem; Barry J. Schieber: A gift to share). Učenci so redno obiskovali bralne ure in spodbujali drug drugega. Zbrala sem vtise učencev, se z njimi pogovorila in spremljala in dokumentirala napredek. Angleško bralno značko je v letošnjem letu opravilo več kot sto učencev in učenk! Pesnik Tone Pavček je v svoji pesmi Darovi zapisal: Kakšne knjige žive po policah! Polne zvezd in mavrice čiste. In vse čakajo noč in dan, da jim obrneš liste. V letošnjem šolskem letu so med nami knjige oživele, nebo je bilo polno zvezdic in mavričnih barv!

Mojca Sajovic je srčna prostovoljka, predana svojemu poslanstvu. Fellow in Funny sta njena  ljubljenčka, družinska člana, s katerima v svojem prostem času obiskuje vrtce in šole. Njihova nagrada je veselo pričakovanje v očeh otrok, ki se njenih kužkov vsakič znova razveselijo. Mojca je vzorno poskrbela, da sta Fellow in Funny prihajala k nam zdrava (potrdilo veterinarja), snažna, dišeča in urejena. Vodnica je poskrbela za počitek in dobro počutje obeh kužkov in s tem za varnost vseh otrok, ki so bili prisotni pri načrtovanih aktivnostih.

Učenci so izrazili hvaležnost vodnici Mojci in njenima kosmatincema za dobro voljo, pozornost in čas, ki so nam ga namenili. Ko sta Funny in Fellow prišla med učence, so se učenci umirili, sprostili, zbrano delali in navdušeno sodelovali. Kužka pa sta bila nežna, potrpežljiva, zaupljiva in iskreno vesela vsakega učenca. Med nas sta prinesla toplino telesnega dotika, ob kosmatem kožuhu so se stopile otroške (pa tudi moje) stiske in skrbi.

Na spletni strani šole sem objavila fotografije in opis srečanj (zavihek:  

https://www.makspecar.si/index.php/informacije/projekti/tacke-pomagacke).

 

V septembru, ko sem začela delati s Tačkami, mi je s spodbudo in s praktičnimi nasveti pomagala gospa Mojca Trampuš, učiteljica matematike na Pedagoški Gimnaziji v Ljubljani, ki je svoje izkušnje o delu s terapevtskimi psi in z njeno Šapo ubesedila v številnih knjigah. Spodbudila me je, da sem pristopila k Mreži Šolski pes (9. 3. 2020), kar mi bo omogočilo, da se bom učila od najboljših. Udeležila sem se tudi izobraževanja Društva Tačke pomagačke za vodnike in strokovne delavce (marec – junij 2020).

Hvaležni smo za vsak trenutek druženja z vodnico Mojco in z obema kužkoma. Fellow in Funny sta nas razveseljevala od septembra 2019 do marca 2020, ko smo v šoli začeli z delom na daljavo in so zaradi pandemije vsa naša načrtovana srečanja odpadla.

V imenu vseh 111 učencev in njihovih staršev, vodstva šole, ter seveda v mojem imenu se od srca zahvaljujem prijateljici Mojci in kosmatincema, Funny in Fellowu za vse, kar smo se naučili od vas.  

 

mag. Jana Žnidaršič Knez, prof. ang. jezika